Spring til indhold

Indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom

Handelsbetingelser

Købsbetingelserne gælder for forbrugeres køb af varer og digitale ydelser af digitale ydelser af varer på kysthuset.dk.

Hjemmesiden ejes og drives af:
Kysten ApS
KYSTHUSET
CVR-nr.: 44726440
Rosensgade 37,
8300 Odder

Telefon: +45 91801030
E-mail: webshop@kysthuset.com

Hvis du har problemer med din bestilling eller har nogle spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på tlf.: +45 91801030 eller e-mail: webshop@kysthuset.com.

 

Bestilling

Varen/varerne bestilles online via kysthuset.dk.

Din bestilling skal angives med følgende:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse
  • Kontooplysninger

Ved bestilling modtages en ordrebekræftelse. Hvis du ikke modtager en mail, så prøv at tjekke dit spamfilter da den kan ende der i nogle tilfælde.

Afsendelsen af ordrebekræftelsen vil ske kort efter, at betalingen er registeret.
Såfremt betalingsoplysningerne ikke er korrekte, vil betalingen samt ordren blive afvist.

Når du klikker på ”Gennemfør betaling”, vises en kvittering på din skærm. Fra dette tidspunkt er du bundet af aftalen om køb. Kontakt os venligst, hvis du begik en fejl, da du foretog bestillingen. 

En bestilling, som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag samt i weekenden, vil blive behandlet den efterfølgende hverdag.

 

Betaling

Priserne på Kysthuset.dk er i danske kroner, som er inkl. moms. Vi tager forbehold for tastefejl, prisændringer og udgåede varer.

Betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: 

  • Visa/Dankort
  • MobilePay
  • Mastercard
  • Visa Electron
  • ApplePay

Ved betaling med kort (bortset fra Dankort) vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.

Beløbet trækkes, når varen afsendes.

Hvis der er bestilt flere varer i en ordre, og én eller flere af varerne ikke kan leveres med det samme, trækker vi først betalingen for den eller disse varer, når varerne afsendes.

 

Levering

Vi leverer bestillinger til adresser i Danmark. 

Levering sker i løbet af 2-3 hverdage efter din bestilling er gået igennem. 

Vi tilbyder følgende leveringsformer:

  • GLS Pakkeshop
  • GLS Privat Levering
  • GLS Erhvervslevering
  • Afhentning på adresse

Vi tilbyder gratis levering til pakkeshop ved køb for over 700 kr. Ved køb for under 700 kr. tillægges 39 kr. i leveringsomkostninger. Levering til privatadresse 59 kr.


Lokalafhentning:

Ved valg af lokalafhentning af Kysthuset’s varer, kan varerne afhentes på følgende adresse:

Rosensgade 37,
8300 Odder 

Ordren kan afhentes i følgende tidsrum:
Mandag-Torsdag: kl. 10-17.30
Fredag: kl. 10-18
Lørdag: kl. 10-14 

Du vil då direkte besked, når pakken er klar til afhentning.

Du er mere end velkommen til at kontakte os på tlf. 91 80 10 30 eller på mail: webshop@kysthuset.com, hvis du har nogle spørgsmål.

 

Returnering af varen og returomkostninger

Returfristen overholdes, hvis varerne returneres inden 14 dage fra modtagelse af ordren. Bemærk: For julegavekøb forlænges returfristen til 10. januar. Returpakken skal være på Kysthuset’s adresse senest 10. januar. Vi dækker returneringsomkostninger, hvis du bruger den vedlagte GLS returlabel. Husk at udfylde returblanketten.

Få en kvittering fra pakkeshoppen som bevis for afsendelse. Produktet skal være intakt og med prismærker for at tilbagebetale købesummen. Produktet gennemgås ved modtagelse.

Sørg for, at varen er forsvarligt indpakket ved returnering. Du bærer risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem postkvittering og evt. track and trace nummer.

Returadresse:
KYSTHUSET
Rosensgade 37,
8300 Odder
Danmark

 

Ombytning

Ønsker du at ombytte produktet til en anden størrelse, model eller farve, skal du bestille det ønskede produkt på hjemmesiden.

Returner blot det andet produkt, som vil blive håndteret som en almindelig returnering. Pengene returneres, så snart vi modtager varen på vores lager og indsættes på det samme betalingskort, som blev brugt ved bestilling.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på tlf.: +45 91801030 eller e-mail: webshop@kysthuset.com.

 

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Hvis du fortryder dit køb, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, heriblandt eventuelle leveringsomkostninger. Dette gælder dog ikke ekstra omkostninger, hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder. 

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder noget af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

Vi tilbagebetaler beløbet senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som der blev benyttet ved den oprindelige transaktion. Der pålægges ingen gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

 

Varens stand ved returnering og emballage

Du hæfter kun for en eventuel forringelse af en vares værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Du må normalt undersøge og prøve varen på samme måde, som man må og kan i en forretning. Produktet skal være intakt og med prismærker for, at vi kan tilbagebetale din købssum. Produktet vil blive gennemset ved modtagelsen.

Sørg for, at varen er forsvarligt indpakket ved returnering. Du bærer risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Vi anbefaler derfor at gemme postkvittering og evt. track and trace nummer.

Reklamation - hvis der er noget galt med varen eller ydelsen.

Købeloven gælder, hvis du køber en vare, en digital tjeneste eller digital ydelse, og der er en mangel ved det købte. En mangel er for eksempel en materiale- eller fabrikationsfejl eller en forkert oplysning om det, du har købt. Derimod er for eksempel almindeligt slid eller en selvforskyldt skade ikke en mangel.

Du kan reklamere over mangler ved varen eller ydelsen i indtil 24 måneder fra leveringstidspunktet. Du kan reklamere ved at henvende dig til vores kundeserviceafdeling på webshop@kysthuset.com.

Reklamér inden for rimelig tid efter opdagelse af fejlen. Ved fragtskader, giv besked hurtigst muligt. Reklamation inden 2 måneder efter opdagelse anses altid for rettidig. Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Gem ordrebekræftelsen.

Angiv detaljer om problemet og evt. billeder af fejlen. Hvis varen skal undersøges, send den til:
KYSTHUSET
Rosensgade 37
8300 Odder
webshop@kysthuset.com
Telefon: +45 91801030

Varen skal sendes i forsvarlig emballage. 

Varen skal sendes i forsvarlig emballage. KYSTHUSET refunderer ikke returneringsomkostninger uden forudgående aftale.

 

Fortrydelsesret

Du kan fortryde dit køb uden begrundelse inden for 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af én eller alle varer. Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra, du får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, løber fortrydelsesfristen fra du får den første vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

Sådan fortryder du:

Fortryd ved at give os besked via e-mail til KYSTHUSET, Rosensgade 37, 8300 Odder, tlf.: +45 91801030, webshop@kysthuset.com.

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder. 

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet. Du kan benytte linket til lovens standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Det er tilstrækkeligt med en mail.

Du kan også fortryde ved at returnere ordren med returlabel og returblanketten fra forsendelsen. Dette betragtes som fortrydelse af ordren. Læs mere under afsnittet om returnering. 

 

Klagemuligheder

Kan vi ikke blive enige om dine rettigheder, har du følgende klagemuligheder:

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

For at klage skal varen eller ydelsen koste mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen være mindst 720 kr. Gebyr betales for klagebehandling.

EU-Kommissionens online klageportal kan også bruges ved klage. Dette er særligt relevant for forbrugere i andre EU-lande. Indgiv klage her: http://ec.europa.eu/odr. Ved klage skal du angive vores e-mailadresse: webshop@kysthuset.com.